FLOOD

【英文】

I was drawn in the time river,

My God 's arrow pointed at my heart. 

Time was his toy and I was his mate,

My thought and my soul flew away. 


I was sank in the sorrow lake, 

My house left me alone with nothing to say. 

I was worthless and he was empty, 

You said the boat should be loaded. 


I was buried in the lonely sea, 

My family broke up in a peaceful way. 

The sea was dead and I was numb,

No one would know who I was and where I have gone. 


I was reborn in the tower, 

The light like flood, river and waterful lighted me. 

The butterfly flew towards fire as me, 

But under the fire, the tower pointed out the home direction to me. 





【中文】

我淹没在时间之河,

神的箭矢对准了我的心脏;

时间是他的玩具而我是他的木偶,

我的思想和灵魂飘离而去。


我沉浸在悲伤之湖,

我的房子静静地离我远去;

我没有价值而他空无一物,

你说船只必须要被承载。


我埋葬在孤独之海,

我的亲人平宁地毁灭;

海是死寂的而我是麻木的,

无人知晓我是谁和我去了哪。


我重生在海心之塔,

灯光如洪水、如河、如瀑将我点燃;

蝴蝶朝烈火飞去如我,

但火的下面,灯塔指引着家的方向。



塔柳绝美爱情啊啊啊——完结哭瞎

我爱里面每一个人物,【特别是嘴硬心软的小女巫和一直坚定支持白柳的陆驿站】我相信他们一直存在(′へ`、 )

评论 ( 2 )
热度 ( 37 )
  1. 共3人收藏了此文字
只展示最近三个月数据

© 至函本托儿 | Powered by LOFTER